Ratsastajan kunto

Keskivartalokuntoon kaverin kanssa

Viime viikolla vietettiin Ystävänpäivää, ja julkaisinkin yritykseni Instagram-tilillä kolmen liikkeen keskivartalotreenin, jonka voi hyvin tehdä kaverin kanssa. Laitetaanpa jumppa tännekin!

Istumaannousu kiertäen

  1. Asetu selinmakuulle, tuo kädet rinnanpäälle ja aktivoi vatsa.
  2. Rutista itsesi istumaan ja kurota samalla kädelläsi kaverin vastakkaista olkapäätä kohden. Tunne kuinka vinot vatsalihaksesi työskentelevät.

kaveri2

 

kaveri
Lankku läpsyllä

  1. Asetu lankkuasentoon. Vedä napaa koko ajan kohti selkärankaa ja pidä yläselässä hyvä tuki. Yläselkä saa olla jopa hieman pyöreähkö.
  2. Tee pieni painonsiirto toiselle kädelle, tukeudu hyvään lapatukeen ja nosta toinen käsi irti maasta ja anna kaverille läpsy. Palauta käsi maahan ja toistakaa toiselle puolelle.

kaveri4

kaveri3

 

Sivulankku kierrolla

  1. Asetu suorinkäsin sivulankkuun. Säilytä koko ajan kyljessä hyvä kaari.
  2. Kurota käsi ylös, säilytä rintamasuunta eteenpäin.
  3. Lähde kiertämään ylhäällä olevaa kättä vartalon alle, ja koskettakaa kaverin kanssa käsiä. Edelleen säilytä hyvä kaari kyljessä.

kaveri6

kaveri5

 

Tee 2-4 kierrosta
1 min / liike / puoli
Lepää kierrosten välissä 1 min.