kehonhuolto, Ratsastajan kehonhuolto, Ratsastajan kunto

Liikkuvuusharjoitus koko keholle

Tämän videon liikkeillä saat huollettua koko kehoasi. Se kuinka kauan harjoitukseen käytät riippuu ihan omista tuntemuksistasi ja käytettävästä ajasta. Suosittelen, että käyttäisit ainakin minuutin per liike, tällöin aikaa menee noin 10 minuuttia, eli ei vaadi paljoa 🙂 Harjoituksesta saa myös pidemmän tekemällä jokaista liikettä esim. kahden minuutin ajan, tai käymällä kaikki liikkeet läpi kahdesti käyttäen aina minuutin liikettä kohden.
Liiku liikkeissä hengityksen tahtiin: uloshengitys vie venytykseen ja sisäänhengitys tuo pois venytyksestä.

Liikkeet

90/90 avauspakaralle joko 3 toistoa/puoli tai vuorotellen (selkä suorana)

Eteentaivutus haara-asennossa + kylkien avaus (molemmat pakarat maassa)

Rintalihaksen avaus

Cat & Cow

Alaspäin katsova koira (paino tasaisesti käsille ja jaloille jaettuna)

Vatsalihasten venytys (napa lattiassa, vedä käsillä itseäsi eteenpäin)

Dynaaminen koiranpentuasento (polvet ja lantio alekain koko liikkeen ajan)

Väliliikkeenä: lapaympyrät

Lonkankoukistajan avaus toispolviseisonnassa (selkä suorana koko ajan, ajattele ”häntää koipien väliin” siten, että alaselkä suoristuu, mutta pakarat pysyvät kuitenkin suht rentona)

Lonkankoukistaja + takareisi combo (takareiden avauksessa lantio liikkuu taakse, selkä säilyy suorana, pieni pehmeys polvessa)

1 vastaus artikkeliin “Liikkuvuusharjoitus koko keholle”

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s